O TERAPII

Kiedy warto zwrócić się do specjalisty?

Każdy z nas doświadczył w swoim życiu bólu. Przeważnie cierpienie jest odpowiedzią na trudne wydarzenia w życiu. Zwykliśmy uważać, że przyczyną naszego cierpienia są wydarzenia dziejące się na zewnątrz nas, na które często nie mieliśmy wpływu. Nie zawsze jednak tak właśnie jest. Źródła naszego bólu pochodzą także z naszego wnętrza. Powtarzamy trudne doświadczenia i nie jesteśmy w stanie zrozumieć dlaczego, pragniemy uwolnić się od wciąż powtarzających się bolesnych sytuacji, lecz to jest bardzo trudne.

Jeśli odczuwacie Państwo smutek, ciągłe, długotrwałe zmęczenie, uważacie, że Wasze życie utraciło sens, bądź myślicie, że nie możecie w pełni rozwinąć swoich możliwości – byłoby bardzo ważne, by nie pozostawać z tym samemu. Współpraca z profesjonalnym psychoterapeutą może w znaczący sposób odmienić nastawienie do życia i uruchomić zmiany.

Samotność, izolacja, poczucie braku sensu życia, unieruchomienie – są to stany, z których można się wydobyć. Cierpienie psychiczne można i należy leczyć. Czasami ból psychiczny bywa zagłuszany nadmiarem obowiązków i zajęć. Gdy uda nam się zwolnić, pojawia się poczucie pustki. Zrozumienie przyczyn złego samopoczucia, podjęcie odpowiedniego rodzaju terapii skutkuje znaczącymi zmianami w życiu.

Psychoterapia pomaga odzyskać szacunek do samego siebie i odwagę, by zadawać sobie pytanie „Kim naprawdę jestem?”
E.Sala – Hołubowicz/psychoterapeutka psychoanalityczna/